پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225815
آغاز ثبت‌نام پياده روي اربعين از امروز/ تمديد مهلت ثبت نام‌هاي عرفه و عاشورا
تاریخ انتشار : 1395/05/16 09:04:33
نمایش : 1128
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: ثبت نام پياده‌روي اربعين از صبح امروز از طريق سامانه سماح آغاز شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن نظافتي مديرکل عتبات سازمان حج و زيارت در گفت و گو با  خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهيدات پياده روي اربعين گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، ثبت نام پياده روي اربعين از صبح امروز آغاز شد و متقاضيان اعزام مي توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشاني www.samah.haj.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وي در ادامه افزود: بر همين اساس متقاضيان با درج اطلاعات فردي خود و همراهان(هم‌گروهي‌ها) در سامانه سماح تاريخ تشرف و مرز خروجي خود براي عزيمت به کشور عراق را انتخاب مي‌نمايند ضمن اينکه دو هزار و دويست دفتر مجاز زيارتي هم آماده ثبت نام متقاضيان هستند.

نظافتي با بيان اينکه تنها افرادي مي توانند ويزاي اربعين دريافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، تصريح کرد: با توجه به مصوبه ستاد مرکزي اربعين، پوشش بيمه اي زائران اربعين اجباري بوده و ويزاي اربعين براي کساني صادر خواهد شد که تحت پوشش خدمات بيمه اي قرار گيرند.

مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت تاکيد کرد: ثبت نام متقاضيان در سامانه سماح به صورت گروهي انجام مي شود و فرد يا افراد زير 5 نفر توسط دفاتر زيارتي به يک گروه تبديل مي شوند چنانچه در هر گروه لازم است فردي فعال و مسئوليت پذير به عنوان سرگروه انتخاب شود چرا که پرداخت هزينه هاي سفر توسط سرگروه انجام مي شود البته در صورت انصراف هريک از اعضاي گروه، هزينه دريافتي به حساب سرگروه بازگردانده مي شود.

وي اضافه کرد: متقاضيان پس از ثبت نام مقدماتي در سامانه سماح کد رهگيري دريافت مي کنند و تأييديه ثبت نام و کد رهگيري به صورت پيامک براي سرگروه ارسال مي شود.

نظافتي يادآور شد: متقاضيان به هنگام ثبت نام از ليست دفاتر زيارتي موجود در سامانه سماح، نزديکترين دفاتر را انتخاب مي کنند تا مدارک خود را به آنجا تحويل دهند. همچنين ليست دفاتر مجاز زيارتي علاوه بر سايت سازمان حج و زيارت و مديريت حج و زيارت استان ها، از طريق اطلاعيه هاي رسمي حج و زيارت استان‌ها در جرايد منتشر مي شود.

* تمديد مهلت ثبت نام اعزام هاي عرفه و عاشورا

مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت در خصوص روند ثبت نام براي اعزام به عتبات در مناسبت هاي عرفه و محرم گفت: مهلت ثبت نام زائراني که قصد تشرف به عتبات عاليات در ايام عرفه و محرم(عاشورا و تاسوعا) را دارند تا روز يکشنبه تمديد شد.

وي با اشاره به اينکه تاکنون بيش از 50هزار نفر براي اعزام در اين ايام ثبت نام کرده اند، گفت: قرعه کشي از ثبت نام کنندگان پس از پايان مهلت ثبت نام انجام مي شود، ضمن اينکه اعزام زائران از 13شهريور شروع مي شود و تا 15آبان ادامه دارد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html